Broodjes

28 oktober 2014 - Bezau, Oostenrijk

Omdat we in een jeugdherberg slapen mogen we zelf koken en daarom hebben we vandaag thee gekookt. En koffie. En toen we die met broodjes hadden opgegeten vertrok de bus alweer naar Doppelmayer. Ze maken daar kabelbanen en stoeltjesliften en nog veel meer dingen die je nodig hebt als je bergen hebt. En een hele aardige meneer met een raar jasje vertelde over al die kabelbanen en die bergen en dat ze ook warme stoeltjes hebben in skiliften maar dat dit allemaal psychisch is. Of zo iets want hij vertelde erg veel in het Duits want hij kon wel Engels maar sprak het niet.

En toen gingen we door de fabriek wandelen en kregen we allemaal een blauw hoedje op en een oortje in zodat we een meneer beter konden horen die vertelde wat we allemaal zagen. En ze hebben daar héééle grote dingen nodig om een kabelbaan te maken en hééél veel lekkere broodjes die we op mochten eten.

En toen gingen we naar Dornbirn waar de Hogeschool was en een meneer die over mechatronica vertelde en wat je daar tegen kan doen. En van die meneer kregen we nog meer broodjes en toen gingen we met een mevrouw mee die vertelde over interaction design van dingen en dat je  dan beter kan begrijpen dat dingen anders werken dan je dacht dat ze het zouden doen. Want het was erg warm in het zaaltje.

En toen gingen we in Dornbirn rondlopen om te zien of het er daar ook Oostenrijks uitzag en te eten en toen weer naar onze jeugdherberg terug. En toen was het weer helemaal donker en zagen we geen bergen meer en ook geen stoeltjesliften. En geen koeien.

En toen gingen we wat drinken en tafelvoetballen in de kelder omdat we daarbij herrie konden maken. En toen was deze dag ook alweer voorbij.

Kom ook IPO studeren aan de HAN!